Research Foci
- Cumulative Teaching and Learning in geography education
- Adaptive Teaching
- Geographical learning tasks
- Diagnosing geographical competences
Publications
Schackert, Carolin
2022
|
2020
|
2019
2022 |
Schackert, Carolin, Ohl, Ulrike (2022): Geographische Kompetenzen langfristig verfügbar machen: Potenziale einer adaptiven Lernumgebung zur Auswertung und Interpretation von Klimadiagrammen. BibTeX | RIS |
2020 |
Schackert, Carolin (2020): Geographische Kompetenzen durch Adaptivität und Kumulativität langfristig verfügbar machen – Potenziale einer adaptiven Lernumgebung zur Beschreibung und Auswertung von Klimadiagrammen [Poster]. PDF | BibTeX | RIS |
2019 |
Schackert, Carolin (2019): Kumulative Lernaufgaben in einem adaptiven Geographieunterricht [Poster]. BibTeX | RIS |
Brumann, Sebastian, Ohl, Ulrike, Schackert, Carolin (2019): Researching climate change in their own backyard – inquiry-based learning as a promising approach for senior class students. https://doi.org/10.1007/978-3-030-32898-6_5 PDF | BibTeX | RIS | DOI |