Dr. Vanessa Kraus

Wiss. Mitarbeiterin
Prof. Dr. Heribert Gierl: Marketing
Telefon: +49 821 598 - 4056
E-Mail:
Raum: 1320 (J)
Sprechzeiten: Dienstag, 10.30 - 11.30 Uhr (nach vorheriger Anmeldung per E-Mail)
Adresse: Universitätsstraße 16, 86159 Augsburg

Vanessa Kraus (geb. Haltmayer), geb. 1991, Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Augsburg (Schwerpunkte Marketing, Marktforschung und Innovationsmanagement). Studiumsbegleitend wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Innovation und Internationales Management und Tutorin für Marketing. Seit Juni 2017 wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre mit dem Schwerpunkt Marketing an der Universität Augsburg.

 

 

 

 

  1. Beiträge in Konferenzbänden

Haltmayer, V.; Gierl, H. (2018): Do Parodies Really Sell? About the Effectiveness of Parodied Fine-Art Paintings in Advertising, in: Proceedings of the 17th ICORIA: International Conference on Research in Advertising, June 21-23 2018, Valencia.
 

Haltmayer, V.; Gierl, H. (2019): “… and Action”: The effectiveness of parodied movie posters in adverting, 18th ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 27-29, 2019, Krems.

Kraus, V.; Gierl, H. (2022): Emoji your Communication: The Effect of Employee’s Use of Emojis in Digital Communication with Customers on Service Satisfaction, 20th ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 23-25, 2022, Prague.

 

Kraus, V.; Gierl, H. (2023): Emoji your communication: The Advertising Effectiveness of Narratives Based on Emojis, 21st ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 29- July 1, 2023, Bordeaux.

 

 

 

  1. Beiträge  in Fachzeitschriften

Haltmayer, V.; Gierl, H. (2020): The Effectiveness of Recognized Parodic Advertisements, in: transfer - Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, Vol. 66, No. 3, S. 17-27.

 

Haltmayer, V.; Gierl, H. (2021): Emoji Your Story: The Advertising Effectiveness of Emoji-Based Narratives, in: Marketing ZFP, Vol. 43, No. 1-2, S. 67-94.

 

Kraus, V.; Gierl, H. (2023): Emoji your Communication: The Effect of Employee`s Use of Emojis in Digital Communication on Customer`s Perceptions of Service Quality and Brand Attitude, transfer - Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, Vol. 69, No.2, S. 10-22.

 

 

 

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