Teaching on SDG 2: Zero Hunger
As part of the implementation of the University of Augsburg’s sustainability strategy, courses were mapped to the United Nations ( Sustainable Development Goals, SDGs). During the update of the module handbook on DigiCampus, lecturers assigned their courses to the SDGs relevant to their content. Multiple assignments were possible to reflect the diversity and multidimensionality of the course content.
The courses listed here were assigned to the respective SDGs on this basis. They illustrate the areas in which teaching at the University of Augsburg addresses issues of sustainable development and contributes to their implementation. Further information on the process can be found here.
The SDG assignment is conceived as an ongoing process. Lecturers continue to have the opportunity to assign their courses to the SDGs in DigiCampus or to update existing information (more information here).The Green Office warmly encourages all lecturers to make use of this opportunity to support the continuous development of sustainability-related teaching.We thank you for your cooperation.
| name | home institute | lecturer | semester |
|---|---|---|---|
| Bildung für nachhaltige Entwicklung sprachbewusst, kooperativ und international lehren und lernen | Zentrum für LehrerInnenbildung und interdisziplinäre Bildungsforschung |
Münch-Manková Zuzana Münch-Manková |
winter semester 2025/26 |
| SE Analyse- und Entscheidungsverfahren in der angewandten Ethik (Blockveranstaltung) | Christliche Sozialethik |
Ostheimer Jochen Ostheimer |
winter semester 2025/26 |
| PER-SE Public-Health-Ethik, Gruppe ef, Dozent:innen: Sylvia Agbih (ETH), Räume: SR2.1 | Medizinische Fakultät |
Agbih Sylvia Agbih |
winter semester 2025/26 |
| Altertumswissenschaftliches Kolloquium: Metropolen der Antike – Dimensionen und Herausforderungen urbaner Verdichtung in der Vormoderne | Alte Geschichte |
Götz Lisa Götz, HartmannAndreas Hartmann |
winter semester 2025/26 |
| Seminar in Systemic Risks, Cascades and Tipping Points | Prof. Dr. Axel Tuma - Production & Supply Chain Management |
Wietschel Lars Wietschel |
winter semester 2025/26 |
| VL Umweltethik (Spezielle Sozialethik) | Christliche Sozialethik |
Ostheimer Jochen Ostheimer |
winter semester 2025/26 |
| SU/WP Bildung für nachhaltige Entwicklung im Sachunterricht | Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik |
Harrell Lisa Harrell |
winter semester 2025/26 |
| Qualitative Methods in Food Environment Research | Institut für Geographie |
Müller-Hansen Merle Müller-Hansen |
winter semester 2025/26 |
| SU/WP Bildung für nachhaltige Entwicklung im Sachunterricht | Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik |
Harrell Lisa Harrell |
winter semester 2025/26 |
| International Project (Erasmus/WeltWeit/Freemovers only) | Prof. Dr. Erik E. Lehmann - Unternehmensführung und Organisation |
Otto Jonah Michael Otto |
winter semester 2025/26 |
| Planetary Health VL | Institut für Geographie |
Kaspar-Ott Irena Kaspar-Ott, HertigElke Hertig |
winter semester 2025/26 |
| Kindheit heute: Familiäre Konstellationen als Bildungsfaktor? | Pädagogik der Kindheit und Jugend |
Mehringer Volker Mehringer, MoraschGudrun Morasch |
winter semester 2025/26 |
| Begleitseminar zu Planetary Health | Institut für Geographie |
Gäbel Paul Gäbel, Kaspar-OttIrena Kaspar-Ott, HertigElke Hertig |
winter semester 2025/26 |
| VL Ethik | Christliche Sozialethik |
Ostheimer Jochen Ostheimer |
winter semester 2025/26 |
| Klimaresilienz von Kulturökosystemen | Institut für Geographie |
Alvarez César Alvarez, KipkuleiHarison Kipkulei, WahaKatharina Waha |
winter semester 2025/26 |