Beiträge auf der EARLI 2023

Die Professur präsentiert die folgenden Beiträge auf den Tagungen und im August in Thessaloniki:

JURE 2023

  • Gabel, S., & Gegenfurtner, A. (2023, August). Prompts vs. specific task instruction: An eye-tracking study to promote professional vision. Paper presented at the JURE 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Keskin, Ö., & Gegenfurtner, A. (2023, August). An eye-tracking study: Attention distribution and attitudes of teachers in heterogenous classrooms. Paper presented at the JURE 2023 conference, Thessaloniki, Greece.

EARLI 2023

  • Gabel, S., & Gegenfurtner, A. (2023, August). Promoting professional vision through minimal intervention: An eye-tracking study. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Gegenfurtner, A., Alijagic, A., Gabel, S., Keskin, Ö., Neubauer, J., & Dresel, M. (2023, August). Implicit and explicit attitudes of pre-service teachers: The case of ethnicity and sexuality. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Gegenfurtner, A., Gruber, H., Holzberger, D., Keskin, Ö., Lehtinen, E., Seidel, T., Stürmer, K., & Säljö, R. (2023, August). Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Keskin, Ö., Gegenfurtner, A., Seidel, T., & Stürmer, K. (2023, August). A meta-analytic review of eye-tracking studies to investigate teachers’ professional vision. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Kollar, I., & Gegenfurtner, A. (2023, August). Designing effective digital learning environments – reviewing the evidence. Symposium at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
  • Wagner, M., Gegenfurtner, A., & Urhahne, D. (2023, August). Effectiveness of flipped classrooms. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.

EffecTive

Das Ziel von EffecTive ist es die pädagogische digitale Kompetenz von Lehrkräften sichtbar zu machen und zu verbessern. Dabei wird vor allem der qualititative Einfluss von Fortbildungen auf die Kompetenzen der Lehrkräfte erhoben und gemessen. Bei diesem Projekt handelt es sich um eine Kooperationen mit mehreren Universitäten. Für genauere Informationen s. unter Methoden der empirischen Unterrichtsforschung: Forschung: EffecTive

Anmeldung zur Pilotstudie im Projekt EffecTive

Anmeldeformular - Pilotstudie
Bitte kreuzen Sie an, welcher Termin für Sie in Frage kommt.
Please don't check this box if you are a human.

Search