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Informationsveranstaltungen zum Masterstudium Research on Learning and Instruction
Sehr gerne möchten wir interessierten Studierenden die Möglichkeit geben, sich im Rahmen einer Informationsveranstaltung näher über den Masterstudiengang Research on Learning and Instruction: An Interdisciplinary Program zu informieren. Termine und Zugang zu den Informationsveranstaltungen, weitere Informationen zum Studiengang und zur Bewerbung finden Sie auf der Website des Studiengangs:
https://www.uni-augsburg.de/de/fakultaet/philsoz/studiengange-philsoz/rli/

Neuer Artikel: Förderung evidenzbasierten Wissens bei Lehramtsstudierenden – Digitale Medien als Chance zum Umgang mit Diversität
Digitale Medien können einen positiven Beitrag zum Umgang mit Diversität im Unterricht leisten. Eine wesentliche Rolle, um diese gewinnbringend einzusetzen, spielt dabei das mediendidaktische Wissen von Lehramtsstudierenden. Denn nur wenn die Entscheidung für den Einsatz digitaler Medien evidenzbasiert erfolgt und eine Verknüpfung von fachlichem, technologischem und pädagogischem Wissen gegeben ist, profitieren Lernende bestmöglich von den neuen Technologien.
How do study groups regulate their learning during exam preparation? New article in “Metacognition and Learning”
What regulation strategies do study groups select during exam preparation, when they are confronted with motivational and comprehension-related problems during collaboration?

What prevents pre-service teachers in applying scientific evidence when analyzing and solving authentic classroom problems? New article in “Psychology Learning and Teaching”
Pre-service teachers often struggle to apply scientific theories and evidence when analyzing and solving problematic classroom situations.

New book chapter on "Small Group Learning"
The recently published International Handbook of Psychology Learning and Teaching (edited by Jörg Zumbach, Douglas Bernstein, Susanne Narciss & Giuseppina Marsico) includes a contribution by Ingo Kollar and Martin Greisel on "Small Group Learning".

Projekt KodiLL gestartet
Das von der Stiftung Innovation in der Hochschullehre geförderte universitätsweite Projekt „Kompetenzentwicklung durch authentische, digitale und feedbackbasierte Lehr-Lernszenarien stärken“ (KodiLL) ist gestartet. Prof. Ingo Kollar fungiert als Projektsprecher und Christina Wekerle als Projektgesamtkoordinatorin des Projekts.

Neue Mitarbeiterin am Lehrstuhl
Wir freuen uns sehr Frau Tugce Özbek (M.A.) als neue wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Lehrstuhl für Psychologie mit besonderer Berücksichtigung der Pädagogischen Psychologie begrüßen zu dürfen.

Neue Mitarbeiterin am Lehrstuhl
Wir freuen uns sehr Frau Laura Spang (M.A.) als neue wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Lehrstuhl für Psychologie mit besonderer Berücksichtigung der Pädagogischen Psychologie begrüßen zu dürfen.

Master's program Interdisciplinary Research on Teaching and Learning accredited for the next eight years!
Big news from the Stiftung Akkreditierungsrat for all chairs, professorships and work groups contributing to the Master's program Interdisciplinary Research on Teaching and Learning:

New publication "Source selection and source use as a basis for evidence-informed teaching"
We happily announce that we have published a new research article in the German Journal for Educational Psychology (Zeitschrift für Pädagogische Psychologie).

New research article „Fostering pre-service teachers’ situation-specific technological pedagogical knowledge – Does learning by mapping and learning from worked examples help?”
In the context of the project “Analyzing and promoting pre- and in-service teachers’ technology-related teaching knowledge” a new research article got published in Computers in Human Behavior.

Application for funding of preliminary work for a third-party research grant approved
We are pleased that the Faculty of Humanities and Social Sciences has decided to financially support two of our empirical studies. Findings from these studies will form the basis for a later application for external funding. The aim of these studies is to examine in more detail how students deal with problems they encounter in their self-organized study groups. In this context, we are also pleased to welcome Julia Schulte, who will again actively support us in this project as a student assistant.
