Filter news
Order by
Loading ...
Jan. 17, 2022

Informationsveranstaltungen zum Masterstudium Interdisziplinäre Lehr-Lernforschung

Sehr gerne möchten wir interessierten Studierenden die Möglichkeit geben, sich im Rahmen einer Informationsveranstaltung näher über den Masterstudiengang Interdisziplinäre Lehr-Lernforschung zu informieren. Termine und Zugang zu den Informationsveranstaltungen, weitere Informationen zum Studiengang und zur Bewerbung finden Sie auf der Website des Studiengangs:

https://www.uni-augsburg.de/de/fakultaet/philsoz/studiengange-philsoz/illf/

 

Read more
Dec. 16, 2021

New book chapter on "Small Group Learning"

The recently published International Handbook of Psychology Learning and Teaching (edited by Jörg Zumbach, Douglas Bernstein, Susanne Narciss & Giuseppina Marsico) includes a contribution by Ingo Kollar and Martin Greisel on "Small Group Learning".

 

Read more
Oct. 22, 2021

Projekt KodiLL gestartet

Das von der Stiftung Innovation in der Hochschullehre geförderte universitätsweite Projekt „Kompetenzentwicklung durch authentische, digitale und feedbackbasierte Lehr-Lernszenarien stärken“ (KodiLL) ist gestartet. Prof. Ingo Kollar fungiert als Projektsprecher und Christina Wekerle als Projektgesamtkoordinatorin des Projekts.

Read more
Oct. 1, 2021

Neue Mitarbeiterin am Lehrstuhl

Wir freuen uns sehr Frau Tugce Özbek (M.A.) als neue wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Lehrstuhl für Psychologie mit besonderer Berücksichtigung der Pädagogischen Psychologie begrüßen zu dürfen.

Read more
Oct. 1, 2021

Neue Mitarbeiterin am Lehrstuhl

Wir freuen uns sehr Frau Laura Spang (M.A.) als neue wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Lehrstuhl für Psychologie mit besonderer Berücksichtigung der Pädagogischen Psychologie begrüßen zu dürfen.

Read more
May 14, 2021

Master's program Interdisciplinary Research on Teaching and Learning accredited for the next eight years!

Big news from the Stiftung Akkreditierungsrat for all chairs, professorships and work groups contributing to the Master's program Interdisciplinary Research on Teaching and Learning:

Read more
Feb. 11, 2021

New publication "Source selection and source use as a basis for evidence-informed teaching"

We happily announce that we have published a new research article in the German Journal for Educational Psychology (Zeitschrift für Pädagogische Psychologie).

Read more
Dec. 14, 2020

New research article „Fostering pre-service teachers’ situation-specific technological pedagogical knowledge – Does learning by mapping and learning from worked examples help?”

In the context of the project “Analyzing and promoting pre- and in-service teachers’ technology-related teaching knowledge” a new research article got published in Computers in Human Behavior.

Read more
Dec. 8, 2020

Application for funding of preliminary work for a third-party research grant approved

We are pleased that the Faculty of Humanities and Social Sciences has decided to financially support two of our empirical studies. Findings from these studies will form the basis for a later application for external funding. The aim of these studies is to examine in more detail how students deal with problems they encounter in their self-organized study groups. In this context, we are also pleased to welcome Julia Schulte, who will again actively support us in this project as a student assistant.

Read more
Dec. 7, 2020

New research article „Using digital technology to promote higher education learning: The importance of different learning activities and their relations to learning outcomes”

In the context of the project “Analyzing and promoting pre- and in-service teachers’ technology-related teaching knowledge” a new research article got published in the Journal of Research on Technology in Education.

Read more
Nov. 7, 2019

Best Student Paper Award for Nadine Melzner

at the 1st International Conference on Quantitive Ethnography (ICQE) in Madison, Wisconsin (USA) from 20-22 October 2019

 

 

Read more

Search