Ongoing habilitation projects
-
pdf
Completed habilitation projects
Ongoing dissertation projects
Aboushair, Ziyad: A SKAD approach : Classification as a discursive practice. The case of Egypt’s New Administrative Capital’s sociotechnical formal agenda.
Blessinger, Martin: Der kapitalistische Geist des nachhaltigen Finanzwesens.
Foltyn, Claudia: Environmental Impact Assessments in the case of shale gas exploration in Poland.
Fond, Bastien: Vergleichende mehrsprachige Software-Analyse am Beispiel von Energiekontroversen in Europa.
Klaes, Matthias: Kritik und Rechtfertigung technologischer Risiken - Eine wissenssoziologische Perspektive auf die Kontroversen um Hydraulic Fracturing in Deutschland.
Lühring, Nicole: „I think and therefore you can“ - On the establishment of the neuroheadset-discourse
Roche, Matthias: Discourse interrupted - Adapting the Sociology of Knowledge Approach to Discourse to the case of transatlantic free trade negotiations.
Schwarz, Natalie: Visualisierungen als diskursive Streitobjekte: vier Fallstudien aus der Schweiz.
Seltmann, Sabrina: The invisible walls. Eine ethnographische Betrachtung der Harvard Business School als Transformative Organisation.
Steidle, Sebastian: „Zwischen harmloser Grippe und Killervirus“. Die diskursive Konstruktion der Covid-19-Pandemie im Vergleich zu den Pandemien des 20. Jahrhunderts.
Tran, Thi Thanh Lan: Educational exclusion towards immigrant children: The Sociology of Knowledge Approach to Discourse (SKAD) on limited school enrollment and early school leaving in Vietnam general education system.
Wertenbroich, Konstantin: Ein Konzept der Bio-Macht im Wandel: Die Eugenik in der Bundesrepublik Deutschland nach 1945. Eine Wissenssoziologische Diskursanalyse.
Completed dissertation projects
Fernandes, Maristela: Dismantling the Woman and Ensuring the Life: trajectories of the fight against breast cancer.
Schmidt, Lisa-Marian: Zukünfte gestalten. Schulische Subjektivierungen im Regime des kompetenzorientierten Praxislernens.