Melanie Haltenberger

research assistant
Geography Education
Phone: +49 821 598 2716
Email:
Room: 2015 (B)
Visiting hours: by appointment only
Address: Alter Postweg 118, 86159 Augsburg

Research Foci

  • The geograpical perspective of ‘Sachunterricht’ (German school subject in primary school, a combination of Geography, History and Natural Sciences)
  • Basic concepts in geography education

Publications

Melanie Haltenberger
2021 | 2020 | 2018

2021

Streitberger, Sebastian, Haltenberger, Melanie, Ohl, Ulrike (2021): Empirical intervention study compass for subject-specific education research.
Giest, Hartmut, Haltenberger, Melanie, Hartinger, Andreas, Kantreiter, Julia, Michalik, Kerstin (Eds.) (2021): GDSU-Journal.
BibTeX | RIS | URL
Giest, Hartmut, Haltenberger, Melanie, Hartinger, Andreas, Kantreiter, Julia, Michalik, Kerstin (Eds.) (2021): GDSU-Journal.
BibTeX | RIS | URL
Streitberger, Sebastian, Haltenberger, Melanie, Ohl, Ulrike (2021): Kompass für empirische Interventionsstudien in der fachspezifischen Bildungsforschung.
Franz, Ute, Giest, Hartmut, Haltenberger, Melanie, Hartinger, Andreas, Kantreiter, Julia, Michalik, Kerstin (Eds.) (2021): Sache und Sprache.
BibTeX | RIS
Haltenberger, Melanie, Asen-Molz, K., Böschl, Florian (2021): Studierende erstellen geographische Erklärvideos - über eine sachunterrichtsdidaktische Seminarkonzeption und Entwicklung eines Kriterienrasters.
BibTeX | RIS
Haltenberger, Melanie (2021): Überzeugungen von Grundschullehramtsstudierenden zu Basiskonzepten der geographischen Perspektive des Sachunterrichts.
BibTeX | RIS | URL

2020

Haltenberger, Melanie (2020): Kulturelle Vielfalt.
BibTeX | RIS
Haltenberger, Melanie (2020): Mehrsprachigkeit.
BibTeX | RIS

2018

Haltenberger, Melanie, Gonda, Robert (2018): "Humangeographische Themen motivierend vermitteln": Förderung der Vernetzung des fachwissenschaftlichen und fachdidaktischen Professionswissens in Tandemlehre [Poster].
BibTeX | RIS
Haltenberger, Melanie (2018): Humangeographische Themen motivierend vermitteln - Förderung der Vernetzung des fachwissenschaftlichen und fachdidaktischen Professionswissens in Tandemlehre [Poster].
BibTeX | RIS

Search