Bachelorveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Bachelorstudierende

Masterveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Masterstudierende

Stundenplan

Aktueller Stundenplan

Abschlussarbeiten

Voraussetzungen, Themenauswahl und allgemeine Informationen

Marketingzertifikat

Marketingzertifikat für Bachelor und Master

WIMU

if you follow this link you exit the website of the University of Augsburg

Aktueller Stundenplan

 

Veranstaltungen Sommersemester 2022

 

Bachelorstudium:

BWL (I)            
Marketing 2 SWS Gierl Mi. 10.00-11.30 Sigma Park 27.04.
Übung hierzu 2 SWS N.N. Mo. 17.30-19.00 K: 1004 02.05.
Übung hierzu 2 SWS Spies Mi. 15.45-17.15 C: HS I 04.05.
Übung hierzu 2 SWS N.N. Fr. 08.15-09.45 K: 1002 06.05.
             
Cluster Strategy/Major Strategy            
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 1 2 SWS Brauckmann Di. 10.00-11.30   CIP 2113 03.05.
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 2 2 SWS Kraus/ Spies Mi. 10.00-11.30 CIP 2113

04.05.

             

Marketing Management: Kommunikationspolitik

2 SWS Kraus/ Brauckmann Mo. 10.00-11.30 K: 1003 25.04.
Übung hierzu

2 SWS

Kraus/ Brauckmann

Mi.

15.45-17.15 K: 1003 27.04.
             
Marketing Management: Distributionspolitik 2 SWS Pappenheim Mi. 10.00-11.30 K: 1003 27.04
Übung hierzu 2 SWS   Do. 08.15-09.45

K: 1002

28.04.
             
Seminare            
Bachelorseminar

Infoveranstaltung am 27.04.2022 um 15:45 Uhr in K: 1003 

Für weitere Informationen siehe „Aktuelles“

 

 

 

Masterstudium:

Major/Minor Strategy                               

Consumer Behavior: Werbung I                             

4 SWS

Gierl

Mo.   

15.45-17.15

J: 1106    

25.04.

        17.30-19.00    
             
Consumer Behavior: Werbung VIII 4 SWS Gierl Mi. 15.45-17.15 J: 1105    27.04.
       

17.30-19.00

   

 

 

 

Kurs zur Einführung in die Anfertigung schriftlicher Arbeiten:

                                                                                                                                                                                               

Genaueres finden Sie unter „Aktuelles“

  

Lehrveranstaltungen im aktuellen Semester

Vorlesungen

 

 

(Angewandte Filter: Semester: SS 2022 | Institutionen: Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing | Vorlesungsarten: Vorlesung, Vorlesung + Übung)
Name Dozent Typ Sprache
Marketing (Vorlesung) Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl,

Kraus

Vanessa Kraus

Vorlesung deutsch
Consumer Behavior: Werbung I Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch
Marketing Management: Distributionspolitik (Vorlesung + Übung) Gierl

Heribert Gierl,

Pappenheim

Christina Pappenheim

Vorlesung + Übung deutsch
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl,

Kraus

Vanessa Kraus,

Brauckmann

Nadine Brauckmann

Vorlesung deutsch
Marketing Management: Kommunikationspolitik (Vorlesung + Übung) Gierl

Heribert Gierl,

Kraus

Vanessa Kraus,

Brauckmann

Nadine Brauckmann

Vorlesung + Übung deutsch
Consumer Behavior: Werbung VIII Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch

Marketing Zertifikat

 

The Chair of Marketing and the Chair for Value Based Marketing (Prof. Dr. Paul) impart bachelor and master students with competences in the area of marketing and offer a certificate confirming these competences.

 

  • Bachelor students who successfully complete six courses and their bachelor thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (bachelor)

 

  • Master students who successfully complete five courses and their master thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (master)

 

To receive the certificate, interested students are asked to send an email to  Gabriele Piesch with the following information:

name, date of birth, matriculation number, studies, a list of marketing courses (including grade), and a confirmation from STUDIS showing their successful participation in the required courses.

 

By applying the certificate, you confirm that we process your personal data.

 

Please contact  Gabriele Piesch if you have further questions regarding the Marketing Certificate.

 

 

 

Suche