Lehre
Bachelorveranstaltungen
Vorlesungen und Seminare für Bachelorstudierende
Masterveranstaltungen
Vorlesungen und Seminare für Masterstudierende
Stundenplan
Aktueller Stundenplan
Abschlussarbeiten
Voraussetzungen, Themenauswahl und allgemeine Informationen
Marketingzertifikat
Marketingzertifikat für Bachelor und Master
WIMU
if you follow this link you exit the website of the University of Augsburg
Aktueller Stundenplan
Veranstaltungen Sommersemester 2024
Bachelorstudium: |
||||||
Cluster Strategy/Major Strategy | ||||||
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) | 2 SWS | Kraus | Di. | 10.00-11.30 | J: CIP 2113 | 23.04. |
Marketing Management III (Kommunikationspolitik) |
2 SWS | Heberle/ | Mo. | 10.00-11.30 | K: 1003 | 15.04. |
Übung hierzu |
2 SWS |
Brauckmann |
Mi. |
15.45-17:15 | K: 1003 | 17.04. |
Marketing Management IV (Distributionspolitik) | 2 SWS | Pappenheim/ | Mi. | 10.00-11.30 | K: 1003 | 17.04. |
Übung hierzu | 2 SWS | Spies | Do. | 14.00-15.30 |
K: 1003 |
18.04. |
Seminare | ||||||
Bachelorseminar | Informationsveranstaltung findet am Mi, 17.04. um 15:45 Uhr in Raum K: 1003 statt. |
Masterstudium: |
||||||
Major/Minor Strategy | ||||||
Consumer Behavior: Werbung II |
4 SWS |
Gierl |
Mo. |
14.00-17.15 |
J: 2106 |
15.04. |
Consumer Behavior: Werbung VI | 4 SWS | Gierl | Mi. | 14.00-17.15 | J: 2106 | 17.04. |
Kurs zur Einführung in die Anfertigung schriftlicher Arbeiten:
Genaueres finden Sie unter „Aktuelles“. |
Lehrveranstaltungen im aktuellen Semester
Vorlesungen
Name | Dozent | Typ | Sprache |
---|---|---|---|
Consumer Behavior: Werbung II |
Marie Spies, Heribert Gierl, Vanessa Kraus, Nadine Brauckmann, Christina Pappenheim |
Vorlesung + Übung | deutsch |
Consumer Behavior: Werbung VI |
Heribert Gierl |
Vorlesung + Übung | deutsch |
Marketing Management: Kommunikationspolitik (Vorlesung + Übung) |
Heribert Gierl, Nadine Brauckmann, Antonia Heberle |
Vorlesung + Übung | deutsch |
Marketing Management: Distributionspolitik (Vorlesung + Übung) |
Marie Spies, Heribert Gierl, Christina Pappenheim |
Vorlesung + Übung | deutsch |
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) |
Heribert Gierl, Vanessa Kraus |
Vorlesung | deutsch |
Marketing Zertifikat
The Chair of Marketing and the Chair for Value Based Marketing (Prof. Dr. Paul) impart bachelor and master students with competences in the area of marketing and offer a certificate confirming these competences.
- Bachelor students who successfully complete six courses and their bachelor thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (bachelor)
- Master students who successfully complete five courses and their master thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (master)
To receive the certificate, interested students are asked to send an email to Gabriele Piesch with the following information:
name, date of birth, matriculation number, studies, a list of marketing courses (including grade), and a confirmation from STUDIS showing their successful participation in the required courses.
By applying the certificate, you confirm that we process your personal data.
Please contact Gabriele Piesch if you have further questions regarding the Marketing Certificate.