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Vorlesungen und Seminare für Bachelorstudierende

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Voraussetzungen, Themenauswahl und allgemeine Informationen

Marketingzertifikat
Marketingzertifikat für Bachelor und Master

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Aktueller Stundenplan
Veranstaltungen Sommersemester 2022
Bachelorstudium: |
||||||
BWL (I) | ||||||
Marketing | 2 SWS | Gierl | Mi. | 10.00-11.30 | Sigma Park | 27.04. |
Übung hierzu | 2 SWS | N.N. | Mo. | 17.30-19.00 | K: 1004 | 02.05. |
Übung hierzu | 2 SWS | Spies | Mi. | 15.45-17.15 | C: HS I | 04.05. |
Übung hierzu | 2 SWS | N.N. | Fr. | 08.15-09.45 | K: 1002 | 06.05. |
Cluster Strategy/Major Strategy | ||||||
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 1 | 2 SWS | Brauckmann | Di. | 10.00-11.30 | CIP 2113 | 03.05. |
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 2 | 2 SWS | Kraus/ Spies | Mi. | 10.00-11.30 | CIP 2113 |
04.05. |
Marketing Management: Kommunikationspolitik |
2 SWS | Kraus/ Brauckmann | Mo. | 10.00-11.30 | K: 1003 | 25.04. |
Übung hierzu |
2 SWS |
Kraus/ Brauckmann |
Mi. |
15.45-17.15 | K: 1003 | 27.04. |
Marketing Management: Distributionspolitik | 2 SWS | Pappenheim | Mi. | 10.00-11.30 | K: 1003 | 27.04 |
Übung hierzu | 2 SWS | Do. | 08.15-09.45 |
K: 1002 |
28.04. | |
Seminare | ||||||
Bachelorseminar |
Infoveranstaltung am 27.04.2022 um 15:45 Uhr in K: 1003 Für weitere Informationen siehe „Aktuelles“ |
Masterstudium: |
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Major/Minor Strategy | ||||||
Consumer Behavior: Werbung I |
4 SWS |
Gierl |
Mo. |
15.45-17.15 |
J: 1106 |
25.04. |
17.30-19.00 | ||||||
Consumer Behavior: Werbung VIII | 4 SWS | Gierl | Mi. | 15.45-17.15 | J: 1105 | 27.04. |
17.30-19.00 |
Kurs zur Einführung in die Anfertigung schriftlicher Arbeiten:
Genaueres finden Sie unter „Aktuelles“. |
Lehrveranstaltungen im aktuellen Semester
Vorlesungen
Name | Dozent | Typ | Sprache |
---|---|---|---|
Marketing (Vorlesung) |
Marie Spies, Heribert Gierl, Vanessa Kraus |
Vorlesung | deutsch |
Consumer Behavior: Werbung I |
Marie Spies, Heribert Gierl |
Vorlesung | deutsch |
Marketing Management: Distributionspolitik (Vorlesung + Übung) |
Heribert Gierl, Christina Pappenheim |
Vorlesung + Übung | deutsch |
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) |
Marie Spies, Heribert Gierl, Vanessa Kraus, Nadine Brauckmann |
Vorlesung | deutsch |
Marketing Management: Kommunikationspolitik (Vorlesung + Übung) |
Heribert Gierl, Vanessa Kraus, Nadine Brauckmann |
Vorlesung + Übung | deutsch |
Consumer Behavior: Werbung VIII |
Marie Spies, Heribert Gierl |
Vorlesung | deutsch |
Marketing Zertifikat
The Chair of Marketing and the Chair for Value Based Marketing (Prof. Dr. Paul) impart bachelor and master students with competences in the area of marketing and offer a certificate confirming these competences.
- Bachelor students who successfully complete six courses and their bachelor thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (bachelor)
- Master students who successfully complete five courses and their master thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (master)
To receive the certificate, interested students are asked to send an email to Gabriele Piesch with the following information:
name, date of birth, matriculation number, studies, a list of marketing courses (including grade), and a confirmation from STUDIS showing their successful participation in the required courses.
By applying the certificate, you confirm that we process your personal data.
Please contact Gabriele Piesch if you have further questions regarding the Marketing Certificate.