Bachelorveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Bachelorstudierende

Masterveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Masterstudierende

Stundenplan

Aktueller Stundenplan

Abschlussarbeiten

Voraussetzungen, Themenauswahl und allgemeine Informationen

Marketingzertifikat

Marketingzertifikat für Bachelor und Master

WIMU

if you follow this link you exit the website of the University of Augsburg

Aktueller Stundenplan

 

Veranstaltungen Sommersemester 2021

 

Bachelorstudium:

 

 

Marketing (Vorlesung)

 

 

2 SWS

 

 

Gierl

 

 

Mi.

 

 

10.15-11:45

 

 

Asynchron

Start:

 

 

Übung dazu 2 SWS

Haltmayer/

Spies

Mi. 14.15-15:45

Asynchron,

Fragestunde

nach Bedarf

 

28.04.

 

             
IT-gestützte Marktforschung (SPSS)            
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 1 2 SWS Haltmayer / Di. 10.15-11:45 Live 20.04.
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 2 2 SWS Spies Mi. 12.15-13:45 Live 21.04.
             
Cluster Strategy/Major Strategy
             

Marketing Management: Distributionspolitik

2 SWS Öfele        
Übung hierzu 2 SWS  

Mi.

10.15-11.45

Asynchron,

Fragestunde

nach Bedarf

14.04.
             
Marketing Management: Kommunikationspolitik 2 SWS Heberle        
Übung hierzu 2 SWS   Mi. 16.15-17.45

Asynchron,

Fragestunde

nach Bedarf

14.04.
             
Seminare            
Bachelorseminar Anmeldung erforderlich

 

 

 

Masterstudium:

             
Major/Minor Strategy                       
             

Consumer Behavior: Präferenzforschung           

4 SWS 

Gierl         

    

                 

asynchron

                

             
Consumer Behavior: Werbung IV 4 SWS Gierl

 

 

asynchron

 
     

 

     

 

 

 

Kurs zur Einführung in die Anfertigung schriftlicher Arbeiten:

                                                                                                                                                                                               

Genaueres finden Sie unter „Aktuelles“

  

Lehrveranstaltungen im aktuellen Semester

Vorlesungen

 

 

(Angewandte Filter: Semester: SS 2021 | Institution: Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing | Vorlesungsarten: Vorlesung, Vorlesung + Übung)
Name Dozent Typ Sprache
Marketing Management: Kommunikationspolitik (Vorlesung + Übung) Gierl

Heribert Gierl,

Heberle

Antonia Heberle

Vorlesung + Übung deutsch
Marketing Management: Distributionspolitik (Vorlesung + Übung) Gierl

Heribert Gierl,

Öfele

Franziska Öfele

Vorlesung + Übung deutsch
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl,

Haltmayer

Vanessa Haltmayer

Vorlesung deutsch
Marketing (Vorlesung) Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl,

Haltmayer

Vanessa Haltmayer

Vorlesung deutsch
Consumer Behavior: Präferenzforschung Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch
Consumer Behavior: Werbung IV Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch

Marketing Zertifikat

 

The Chair of Marketing and the Chair for Value Based Marketing (Prof. Dr. Paul) impart bachelor and master students with competences in the area of marketing and offer a certificate confirming these competences.

 

  • Bachelor students who successfully complete six courses and their bachelor thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (bachelor)

 

  • Master students who successfully complete five courses and their master thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (master)

 

To receive the certificate, interested students are asked to send an email to  Gabriele Piesch with the following information:

name, date of birth, matriculation number, studies, a list of marketing courses (including grade), and a confirmation from STUDIS showing their successful participation in the required courses.

 

By applying the certificate, you confirm that we process your personal data.

 

Please contact  Gabriele Piesch if you have further questions regarding the Marketing Certificate.

 

 

 

Suche