Bachelorveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Bachelorstudierende

Masterveranstaltungen

Vorlesungen und Seminare für Masterstudierende

Stundenplan

Aktueller Stundenplan

Abschlussarbeiten

Voraussetzungen, Themenauswahl und allgemeine Informationen

Marketingzertifikat

Marketingzertifikat für Bachelor und Master

WIMU

if you follow this link you exit the website of the University of Augsburg

Aktueller Stundenplan

 

Veranstaltungen Wintersemester 2021/2022

 

Bachelorstudium:

               
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 1 live in Präsenz 2 SWS Heberle/ Di. 10.15-11.45   CIP 2113 26.10
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gruppe 2 live digital 2 SWS Pappenheim Do. 10.15-11.45 Zoom 28.10.
               

Marketing Management: Produktpolitik

asynchron 4 SWS Kraus        
Live-Fragestunde (bei Bedarf; genauere Infos siehe Digicampus)      

Mi.

14.15-15.45 Zoom  
               
Marketing Management: Preispolitik asynchron 4 SWS Spies        
Live-Fragestunde (bei Bedarf; genauere Infos siehe Digicampus)       Mi. 12.15-13.45

Zoom

 
               
Marketing Management: Marktforschung Basics asynchron 4 SWS Heberle/        
Live-Fragestunde (bei Bedarf; genauere Infos siehe Digicampus)     Pappenheim Do. 14.15-15.45 Zoom  
               
Seminare              
Bachelorseminar   Anmeldung erforderlich

 

 

 

Masterstudium:

                                   

Consumer Behavior: Werbung III                                 

asynchron

4 SWS

Gierl            

    

                 

 

                

               
Consumer Behavior: Werbung VII asynchron 4 SWS Gierl

 

 

 

 
       

 

     

 

 

 

Kurs zur Einführung in die Anfertigung schriftlicher Arbeiten:

                                                                                                                                                                                               

Genaueres finden Sie unter „Aktuelles“

  

Lehrveranstaltungen im aktuellen Semester

Vorlesungen

 

 

(Angewandte Filter: Semester: WS 2021/22 | Institution: Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing | Vorlesungsarten: Vorlesung, Vorlesung + Übung)
Name Dozent Typ Sprache
Marketing Research: Marktforschung Basics Gierl

Heribert Gierl,

Pappenheim

Christina Pappenheim,

Heberle

Antonia Heberle

Vorlesung + Übung deutsch
IT-gestützte Marktforschung (SPSS) Gierl

Heribert Gierl,

Pappenheim

Christina Pappenheim,

Heberle

Antonia Heberle

Vorlesung deutsch
Consumer Behavior: Werbung VII Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch
Consumer Behavior: Werbung III Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung deutsch
Marketing Management II - Preispolitik Spies

Marie Spies,

Gierl

Heribert Gierl

Vorlesung + Übung deutsch
Marketing Management I - Produktpolitik Gierl

Heribert Gierl,

Kraus

Vanessa Kraus

Vorlesung + Übung deutsch

Marketing Zertifikat

 

The Chair of Marketing and the Chair for Value Based Marketing (Prof. Dr. Paul) impart bachelor and master students with competences in the area of marketing and offer a certificate confirming these competences.

 

  • Bachelor students who successfully complete six courses and their bachelor thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (bachelor)

 

  • Master students who successfully complete five courses and their master thesis in marketing (chairs of Prof. Dr. Heribert Gierl or Prof. Dr. Michael Paul or marketing courses abroad) will receive the certificate. Example for the Marketing Certificate (master)

 

To receive the certificate, interested students are asked to send an email to  Gabriele Piesch with the following information:

name, date of birth, matriculation number, studies, a list of marketing courses (including grade), and a confirmation from STUDIS showing their successful participation in the required courses.

 

By applying the certificate, you confirm that we process your personal data.

 

Please contact  Gabriele Piesch if you have further questions regarding the Marketing Certificate.

 

 

 

Suche