Dr. Christina Pappenheim
Telefon: | +49 821 598 - 4048 |
E-Mail: | christina.pappenheim@wiwi.uni-augsburgwiwi.uni-augsburg.de () |
Raum: | 1325 (J) |
Sprechzeiten: | nach vorheriger Anmeldung via Digicampus (Sprechstunden Pappenheim Christina) |
Adresse: | Universitätsstraße 16, 86159 Augsburg |
Christina Pappenheim (geb.Selenzow), geboren 1988, Bachelorstudium des Internationalen Managements an der Hochschule Augsburg und der ESCE Paris (Schwerpunkte Marketing und Interkulturelles Management) und Masterstudium an der Universität Augsburg (Schwerpunkte Marketing, Marktforschung und Innovationsmanagement). Studiumsbegleitend Tutorin für Marketing. Praktikum in den Bereichen Internationales Projektmanagement, Marketing und Social Media. Seit 2018 wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre mit dem Schwerpunkt Marketing an der Universität Augsburg.
- Beiträge in Konferenzbänden
Selenzow, C.; Gierl, H. (2019): Investigating the effectiveness of ads with emphasize particular promotional options, 18th ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 27-29, 2019, Krems.
Pappenheim, C.; Gierl, H. (2022): When Women Know the Truth about Model Beauty: The Effect of Revealing the Use or Non-Use of Imaging Software, 20th ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 23-25, 2022, Prague.
Pappenheim, C.; Gierl, H. (2023): How much is too much The effect of the intensity of digital processing of advertising models on brand attitude, 21st ICORIA International Conference on Research in Advertising, June 29- July 1, 2023, Bordeaux.
- Beiträge in Fachzeitschriften
Pappenheim, C.; Gierl, H. (2023): Effect of the Information about the Use and Non-Use of Photoshopping of Female Ad Models on Brand Attitudes of Young Female Consumers, in: Marketing ZFP, Vol. 45, No. 3, S. 4-37.
Pappenheim, C.; Gierl, H. (2024): The Truth Under Cover: The Effect of Beauty Filter on the Trustworthiness of Influencers and Models, in: transfer - Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, Vol. 70, No. 1, S. 6-16.