Eye Tracking im Wintersemester

Die präsentiert im Wintersemester einige Beiträge zu Gaze Displays, professioneller Wahrnehmung und visueller Expertise in den Domänen Medizin, Geschichte, Musik und Lehramt. Alle interessierten Kolleginnen und Kollegen und Studierende sind herzlich eingeladen.

• 22.01.2024: Dr. Sarah Mahler & Prof. Dr. Corinne Wyss, Professur für Berufspraktische Studien und Professionalisierung Sekundarstufe I, FHNW Switzerland: "Potentials of different perspectives of classroom videos for fostering teachers’ professional vision"
  • 22.01.2024: Prof. Dr. Marjaana Puurtinen, Department of Teacher Education, University of Turku: "Eye-tracking applications in the study of visual expertise in music and history"
  • 04.12.2023: Prof. Dr. Adam Szulewski, Departments of Emergency Medicine & Psychology, Queen's University: "Blurred lines: Learning and performing in medicine – insights from simulated and real environments"
  • 23.10.2023: Prof. Dr. Lina Kaminskienė & Kateryna Horlenko, Education Academy, Vytautas Magnus University: "Mobile eye tracking evoked teacher self-reflection about teaching practices and behavior towards students in higher education"