2024
|
Gabel, Sylvia, Keskin, Özün, & Gegenfurtner, Andreas (in press). Comparing the effects of a specific task instruction and prompts on pre-service teachers' noticing of classroom management situations. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, . https://doi.org/10.1007/s11618-024-01276-x BibTeX | RIS | DOI |
Heiler, Katharina, Wekerle, Christina, Bischoff, Alena, Schweiger, Moritz, Peuschel, Kristina, Proske, Kerstin, Weckerle, Birgit, Vettermann, Lisa, & Schindler, Ann-Kathrin (2024). Ein heuristisches Rahmenmodell für videobasierte Lehr-Lernszenarien in der Hochschullehre [Poster]. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 18.-20. März 2024, Potsdam. PDF | BibTeX | RIS |
Özbek, Tugce, Wekerle, Christina, & Kollar, Ingo (2024). Fostering pre-service teachers’ technology acceptance – does the type of engagement with tool-related information matter?. Education and Information Technologies, 29, 6139-6161. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12047-2 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Gegenfurtner, Andreas, Gruber, H., Holzberger, D., Keskin, Özün, Lehtinen, E., Seidel, T., Stürmer, K., & Säljö, R. (2024). Towards a cognitive theory of visual expertise: methods of inquiry. In C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer (Eds.), Re-theorizing learning and research methods in learning research (pp. 142-158). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003205838-10 BibTeX | RIS | DOI |
2023
|
Stark, Katharina Sophie, Wekerle, Christina, Bischoff, Alena, Schweiger, Moritz, Peuschel, Kristina, Proske, Kerstin, Weckerle, Birgit, Vettermann, Lisa, & Schindler, Ann-Kathrin (in press). A heuristic framework for video-based teaching and learning scenarios in higher education. Journal of Research on Technology in Education, . https://doi.org/10.1080/15391523.2023.2242980 BibTeX | RIS | DOI |
Fey, Carl-Christian, Wekerle, Christina, Beckmann, Inke, Schröder, Arne, & Kollar, Ingo (2023). Agile Methoden in Entwicklungsprojekten zur Innovation digitaler Hochschullehre. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18(3), 275-294. https://doi.org/10.21240/zfhe/18-03/14 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Keskin, Özün, Gabel, Sylvia, & Gegenfurtner, Andreas (2023). Das Blickverhalten von Lehrpersonen und Lernenden in schulischen Erklärsituationen. In Julia von Dall'Armi (Ed.), Erklären als zentrales Vermittlungskonzept der Bildungswissenschaften und Fachdidaktiken: Beiträge für die Lehrkräftebildung (pp. 36-51). Weinheim: Beltz Juventa. BibTeX | RIS |
Kollar, Ingo, Greisel, Martin, Krause-Wichmann, Theresa, & Stark, Robin (2023). Editorial: Evidence-informed reasoning of pre- and in-service teachers. Frontiers in Education, 8, 1188022. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1188022 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Greisel, Martin, Melzner, Nadine, Kollar, Ingo, & Dresel, Markus (2023). How are achievement goals associated with self-, co-, and socially shared regulation in collaborative learning?. Educational Psychology, 43(4), 384-402. https://doi.org/10.1080/01443410.2023.2211751 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Dusanek, Vincent & Pauli, Nicola (2023). Kunstwerke digital erklären: eine Synthese medien- und kunstpädagogischer Ansätze am Beispiel interaktiver Webseiten. In Julia von Dall'Armi (Ed.), Erklären als zentrales Vermittlungskonzept der Bildungswissenschaften und Fachdidaktiken: Beiträge für die Lehrkräftebildung (pp. 217-232). Weinheim: Beltz Juventa. BibTeX | RIS |
Kollar, Ingo (2023). Lernen von Erklärungen und Lernen durch Erklären aus lehr-lern-psychologischer Perspektive. In Julia von Dall'Armi (Ed.), Erklären als zentrales Vermittlungskonzept der Bildungswissenschaften und Fachdidaktiken: Beiträge für die Lehrkräftebildung (pp. 16-35). Weinheim: Beltz Juventa. BibTeX | RIS |
Greisel, Martin, Wekerle, Christina, Wilkes, Theresa, Stark, Robin, & Kollar, Ingo (2023). Pre-service teachers' evidence-informed reasoning: do attitudes, subjective norms, and self-efficacy facilitate the use of scientific theories to analyze teaching problems?. Psychology Learning & Teaching, 22(1), 20-38. https://doi.org/10.1177/14757257221113942 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Krause-Wichmann, Theresa, Greisel, Martin, Wekerle, Christina, Kollar, Ingo, & Stark, Robin (2023). Promoting future teachers' evidence-informed reasoning scripts: effects of different forms of instruction after problem-solving. Frontiers in Education, 8, 1001523. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1001523 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Weiß, Kathrin, Kücherer, Benjamin, & Grassinger, Robert (2023). Sportliche Talente erkennen und fördern: Studienkurs mit Lehr-Lern-Material. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. https://doi.org/10.36198/9783838556147 BibTeX | RIS | DOI |
Ertl, Sonja, Daumiller, Martin, Kücherer, Benjamin, Furtak, Erin Marie, Dresel, Markus, & Hartinger, Andreas (in press). Supporting intrinsic motivation and learning-friendly attributions in German student–teacher-conferences. Education 3-13, . https://doi.org/10.1080/03004279.2023.2199775 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Gegenfurtner, Andreas, Hartinger, Andreas, Gabel, Sylvia, Neubauer, Jule, Keskin, Özün, & Dresel, Markus (2023). Teacher attitudes toward lesbian, gay, and bisexual students: evidence for intergroup contact theory and secondary transfer effects. Social Psychology of Education, 26, 509-532. https://doi.org/10.1007/s11218-022-09756-w PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Bauer, Elisabeth, Greisel, Martin, Kuznetsov, Ilia, Berndt, Markus, Kollar, Ingo, Dresel, Markus, Fischer, Martin R., & Fischer, Frank (2023). Using natural language processing to support peer‐feedback in the age of artificial intelligence: a cross‐disciplinary framework and a research agenda. British Journal of Educational Technology, 54(5), 1222-1245. https://doi.org/10.1111/bjet.13336 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2022
|
Özbek, Tugce, Wekerle, Christina, & Kollar, Ingo (2022). "It's good because he said so" – the effects of pre-service teachers' passive vs. constructive engagement on technology acceptance. Clark Chinn, Edna Tan, Carol Chan, Yael Kali (Eds.), Proceedings of the 16th International Conference of the Learning Sciences – ICLS 2022, Hiroshima, Japan, 6-10 June 2022(pp. 456-463). International Society of the Learning Sciences (ISLS). PDF | BibTeX | RIS | URL |
Vogel, Freydis, Kollar, Ingo, Fischer, Frank, Reiss, Kristina, & Ufer, Stefan (2022). Adaptable scaffolding of mathematical argumentation skills: the role of self-regulation when scaffolded with CSCL scripts and heuristic worked examples. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 17, 39-64. https://doi.org/10.1007/s11412-022-09363-z PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Ertl, Sonja, Kücherer, Benjamin, & Hartinger, Andreas (2022). Berücksichtigung individueller Lernprozesse in Lernentwicklungsgesprächen. In Andreas Hartinger, Markus Dresel, Eva Matthes, Ulrike E. Nett, & Kristina Peuschel (Eds.), Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: theoretische Konzepte, Förderansätze, empirische Befunde (pp. 197-210). Münster: Waxmann. BibTeX | RIS |
Spensberger, Florian, Kollar, Ingo, & Pankofer, Sabine (2022). Effects of worked examples and external scripts on fallacy recognition skills: a randomized controlled trial. Journal of Social Work Education, 58(4), 622-639. https://doi.org/10.1080/10437797.2021.1963892 BibTeX | RIS | DOI |
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2022). Effekte individueller und kontextueller Faktoren auf die evidenz- und erfahrungsorientierte Reflexion mediengestützten Unterrichts von Lehramtsstudierenden. In Andreas Hartinger, Markus Dresel, Eva Matthes, Ulrike E. Nett, Kristina Peuschel, & Andreas Gegenfurtner (Eds.), Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: theoretische Konzepte, Förderansätze, empirische Befunde (pp. 115-129). Münster: Waxmann. BibTeX | RIS |
Melzner, Nadine, Dresel, Markus, & Kollar, Ingo (2022). Examining the regulation of motivational and comprehension-related problems during collaborative learning. Metacognition and Learning, 17(3), 813-836. https://doi.org/10.1007/s11409-022-09316-9 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Ertl, Sonja, Kücherer, Benjamin, Hartinger, Andreas, & Furtak, E. M. (2022). Formative assessment in the German student-teacher-conference format: student perceptions and implications for motivational aspects of learning. International Journal of Elementary Education, 11(3), 64-75. https://doi.org/10.11648/j.ijeedu.20221103.11 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Kücherer, Benjamin, Ertl, Sonja, & Hartinger, Andreas (2022). Lernberatung in Lernentwicklungsgesprächen: wie werden Schüler*innen eingebunden?. Journal für LehrerInnenbildung, 22(2), 98-110. https://doi.org/10.35468/jlb-02-2022-08 PDF | BibTeX | RIS | DOI | URL |
Ertl, Sonja, Kücherer, Benjamin, & Hartinger, Andreas (2022). Lernentwicklungsgespräche und die Entwicklung motivationaler Aspekte des Lernens. Zeitschrift für Grundschulforschung, 15, 221-236. https://doi.org/10.1007/s42278-021-00134-7 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wekerle, Christina (2022). Mediendidaktische Kompetenzen von Lehrpersonen – Bedingungen und Effekte. Dissertation, Universität Augsburg. . PDF | BibTeX | RIS |
Hartinger, Andreas, Ertl, Sonja, & Kücherer, Benjamin (2022). Partizipation von Schüler:innen in bayerischen Lernentwicklungsgesprächen. In Isabelle Naumann & Julian Storck-Odabasi (Eds.), Teilhabe und Ausschluss von Kindern in der Gesellschaft: Perspektiven der Kindheitsforschung, Grundschulpädagogik und Lehrer*innenbildung (pp. 170-181). Weinheim: Beltz Juventa. BibTeX | RIS |
Ertl, Sonja, Weißenhorn, Simone, Kücherer, Benjamin, & Hartinger, Andreas (2022). Qualität von Zielvereinbarungen in Lernentwicklungsgesprächen. In Eva Gläser, Julia Poschmann, Petra Büker, & Susanne Miller (Eds.), Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule: Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis (pp. 155-162). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5965-18 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Greisel, Martin, Spang, Laura, Keller, Melanie, Özsoy, Melissa, & Kollar, Ingo (2022). Successful problem regulation in collaborative learning: how important is a homogenous problem perception? [Abstract]. Psychologisches Forschungskolloquium SoSe 2022, Universität Augsburg, Augsburg, Deutschland, 30. Juni 2022. PDF | BibTeX | RIS | URL |
Özbek, Tugce, Wekerle, Christina, & Kollar, Ingo (2022). The effects of pre-service passive vs. constructive engagement on technology acceptance. EARLI SIG 11 Conference on Teaching and Teacher Education, Oldenburg, Germany, 22-24 June 2022. BibTeX | RIS |
Wekerle, Christina, Daumiller, Martin, & Kollar, Ingo (2022). Using digital technology to promote higher education learning: the importance of different learning activities and their relations to learning outcomes. Journal of Research on Technology in Education, 54(1), 1-17. https://doi.org/10.1080/15391523.2020.1799455 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2022). Using technology to promote student learning? An analysis of pre- and in-service teachers' lesson plans. Technology Pedagogy and Education, 31(5), 597-614. https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2083669 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2021
|
März, Esther, Wessels, Insa, Kollar, Ingo, & Fischer, Martin R. (2021). "I just stand around and look friendly" - comparing medical students’ and physicians’ ward round scripts. Medical Teacher, 43(5), 560-566. https://doi.org/10.1080/0142159x.2021.1877267 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wekerle, Christina, Kiemer, Katharina, Wagner, Kai, Trempler, Kati, Greisel, Martin, Wilkes, Theresa, Stark, Robin, & Kollar, Ingo (2021). Contrasting pre-service teachers', in-service teachers' and educational researchers' evidence-informed reasoning. 19th Biennial EARLI Conference "Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures", 23-27 August 2021, virtual event. BibTeX | RIS |
Ertl, Sonja, Kücherer, Benjamin, & Hartinger, Andreas (2021). Das Potenzial von Lernentwicklungsgesprächen nutzen: Kinder bei ihren individuellen Lernprozessen unterstützen. Grundschule aktuell, (156), 26-30. PDF | BibTeX | RIS |
Kerscher, U., Dusanek, Vincent, & Brunold, Andreas (2021). Die EU nachhaltig digital vermitteln: die Produktion von Erklärvideos zum Themenfeld Plastik und Plastikmüll im Kontext einer politischen Bildung für nachhaltige Entwicklung und des europabezogenen Lernens. Forum Politikunterricht: Zeitschrift der Deutschen Vereinigung für Politische Bildung, 2021(1), 13-19. BibTeX | RIS |
Kerscher, Ulrich, Dusanek, Vincent, & Brunold, Andreas Otto (2021). Die Produktion von Erklärvideos als handlungs- und kompetenzorientierte Makromethode der Politischen Bildung. In Eva Matthes, Stefan T. Siegel, & Thomas Heiland (Eds.), Lehrvideos - das Bildungsmedium der Zukunft? Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 193-202). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. PDF | BibTeX | RIS | URL |
Wilkes, Theresa, Greisel, Martin, Wekerle, Christina, Kollar, Ingo, & Stark, Robin (2021). Effekte abstrakter vs. ausgearbeiteter Muster- und Fehllösungen in der LehrerInnenbildung. Digitale Fachtagung Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Institut für Psychologie, Pädagogische Hochschule Heidelberg, online-Tagung, 14.-16. September 2021. BibTeX | RIS |
Fey, Carl-Christian (2021). Erklärvideos - eine Einführung zu Forschungsstand, Verbreitung, Herausforderungen. In Eva Matthes, Stefan T. Siegel, & Thomas Heiland (Eds.), Lehrvideos - das Bildungsmedium der Zukunft? Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 15-30). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. PDF | BibTeX | RIS |
Wekerle, Christina, Trempler, Kati, Kiemer, Katharina, Wagner, Kai, Wilkes, Theresa, Greisel, Martin, Clanzett, Sven, Stark, Robin, & Kollar, Ingo (2021). Evidenzorientiertes Denken von Lehramtsstudierenden, Lehrkräften und Bildungswissenschaftler*innen. Digitale Fachtagung Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Institut für Psychologie, Pädagogische Hochschule Heidelberg, online-Tagung, 14.-16. September 2021. BibTeX | RIS |
Wekerle, Christina, Özbek, Tugce, & Kollar, Ingo (2021). Fostering pre-service teachers' technology acceptance – does the type of engagement with information matter?. ESPLAT2021 conference: Teaching and Learning Psychology in Times of COVID and Beyond, 2-3 September 2021, Heidelberg University, Heidelberg, Germany, virtual event. BibTeX | RIS |
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2021). Fostering pre-service teachers’ situation-specific technological pedagogical knowledge – does learning by mapping and learning from worked examples help?. Computers in Human Behavior, 115, 106617. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106617 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Siegel, Stefan T. & Hensch, Ines (2021). Förderung der Professionalität im Umgang mit Bildungsmedien: Einblick in ein Seminar zur Analyse und Evalutation von Lehr/Lernvideos für den Einsatz im Unterricht. In Eva Matthes, Stefan T. Siegel, & Thomas Heiland (Eds.), Lehrvideos - das Bildungsmedium der Zukunft? Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 181-192). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. PDF | BibTeX | RIS |
Kücherer, Benjamin, Ertl, Sonja, & Hartinger, Andreas (2021). Lernentwicklungsgespräche: Umsetzung und Wahrnehmung des Erlebens von Kompetenz, Autonomie und sozialer Eingebundenheit aus Beobachter-, Schüler- und Elternsicht [Poster]. 6. wissenschaftliches Symposium "Fachlichkeit und Heterogenität" des Projekts "Förderung der Lehrerprofessionalität im Umgang mit Heterogenität" (LeHet), 3.12.2021, Universität Augsburg, Augsburg. PDF | BibTeX | RIS |
Csanadi, Andras, Kollar, Ingo, & Fischer, Frank (2021). Pre-service teachers’ evidence-based reasoning during pedagogical problem-solving: better together?. European Journal of Psychology of Education, 36, 147-168. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00467-4 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Siegel, Stefan T. & Hensch, Ines (2021). Qualitätskriterien für Lehrvideos aus interdisziplinärer Perspektive. In Eva Matthes, Stefan T. Siegel, & Thomas Heiland (Eds.), Lehrvideos - das Bildungsmedium der Zukunft? Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 254-266). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. PDF | BibTeX | RIS |
Siegel, Stefan T. & Hensch, Ines (2021). Qualitätskriterien für Lehrvideos: ein systematisches Review [Poster]. 6. wissenschaftliches Symposium "Fachlichkeit und Heterogenität" des Projekts "Förderung der Lehrerprofessionalität im Umgang mit Heterogenität" (LeHet), 3.12.2021, Universität Augsburg, Augsburg. PDF | BibTeX | RIS |
Kücherer, Benjamin, Dresel, Markus, & Daumiller, Martin (2021). Relationship between achievement goals and attention of university instructors in higher education professional training courses. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 11(4), 860-873. https://doi.org/10.1108/heswbl-05-2020-0075 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Kiemer, Katharina & Kollar, Ingo (2021). Source selection and source use as a basis for evidence-informed teaching: do pre-service teachers' beliefs regarding the utility of (non-)scientific information sources matter?. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 35(2-3), 127-141. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000302 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Greisel, Martin, Wekerle, Christina, Wilkes, Theresa, Stark, Robin, & Kollar, Ingo (2021). Which motivational factors predict pre-service teachers' evidence-informed reasoning when being confronted with teaching problems?. Erica de Vries, Yotam Hod, June Ahn (Eds.), Proceedings of the 15th International Conference of the Learning Sciences – ICLS 2021, Bochum, Germany, 8-11 June 2021(pp. 354-361). Bochum: International Society of the Learning Sciences (ISLS). PDF | BibTeX | RIS | URL | URL |
2020
|
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2020). Closing the research-practice gap: supporting pre-service teachers' evidence-oriented reasoning about technology-enhanced teaching. EARLI SIG 6/7 Virtual Conference, August 2020. BibTeX | RIS |
Fey, Carl-Christian (2020). Das Phänomenmodell der Digitalisierung von Lehr-Lernprozessen. PDF | BibTeX | RIS |
Siegel, Stefan T. & Hensch, Ines (2020). Förderung der Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Lehr-/Lernvideos: Einblick in ein hochschuldidaktisches Onlineseminar [Poster]. 5. Symposium "Lehrkräfteprofessionalität" des Projekts LeHet, 11.12.2020, Universität Augsburg, Augsburg, Deutschland. PDF | BibTeX | RIS |
Kiemer, Katharina, Wekerle, Christina, & Kollar, Ingo (2020). Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen. In Helmut Niegemann & Armin Weinberger (Eds.), Handbuch Bildungstechnologie: Konzeption und Einsatz digitaler Lernumgebungen (pp. 305-320). Berlin: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-54373-3_29-1 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Melzner, Nadine, Greisel, Martin, Dresel, Markus, & Kollar, Ingo (2020). Regulating self-organized collaborative learning: the importance of homogeneous problem perception, immediacy and intensity of strategy use. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 15(2), 149-177. https://doi.org/10.1007/s11412-020-09323-5 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2019
|
Adammek, Christine, Endberg, Manuela, Steffens, Yannik, & Wekerle, Christina (2019). Digitale Medien im Untericht – Entwurf eines Planungsinstruments für Referendar*innen. In Claudia Priebe, Christiane Mattiesson, & Katrin Sommer (Eds.), Dialogische Verbindungslinien zwischen Wissenschaft und Schule: theoretische Grundlagen, praxisbezogene Anwendungsaspekte, zielgruppenorientiertes Publizieren (pp. 129-137). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. PDF | BibTeX | RIS |
Ghanem, Christian, Kollar, Ingo, Pankofer, Sabine, Eckl, Markus, & Fischer, Frank (2019). Does probation officers’ reasoning change in the light of scientific evidence? Analyzing the quality of evidence utilisation in social work. Journal of Evidence-Based Social Work, 16(4), 423-441. https://doi.org/10.1080/26408066.2019.1618774 BibTeX | RIS | DOI |
Spensberger, Florian, Kollar, Ingo, Gambrill, Eileen, Ghanem, Christian, & Pankofer, Sabine (2019). How to teach evidence-based practice in social work: a systematic review. Research on Social Work Practice, 30(1), 19-39. https://doi.org/10.1177/1049731519852150 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Kollar, Ingo & Fischer, Frank (2019). Lehren und Unterrichten. In Detlef Urhahne, Markus Dresel, & Frank Fischer (Eds.), Psychologie für den Lehrberuf (pp. 333-352). Berlin: Springer. BibTeX | RIS |
Melzner, Nadine, Greisel, Martin, Dresel, Markus, & Kollar, Ingo (2019). Using Process Mining (PM) and Epistemic Network Analysis (ENA) for comparing processes of collaborative problem regulation. Brendan Eagan, Morten Misfeldt, Amanda Siebert-Evenstone (Eds.), Advances in Quantitative Ethnography: First International Conference, ICQE 2019, Madison, WI, USA, October 20–22, 2019, Proceedings(pp. 154-164). Cham: Springer International. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33232-7_13 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2019). Using external scripts to enhance pre-service teachers' internal technology-related reasoning scripts. EARLI Conference, Aachen, Germany, August 2019. BibTeX | RIS |
Wekerle, Christina & Kollar, Ingo (2019). Wie nutzen Lehramtsstudierende und Lehrkräfte wissenschaftliche und subjektive Theorien bei der Reflexion mediengestützter Unterrichtsszenarien? [Poster]. 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln, Februar 2019. BibTeX | RIS |
2018
|
Dusanek, Vincent & Langfelder, Hanno (2018). Für mehr OER an Hochschulen: Handbuch zur Anwendung von OER für Medien- und E-Learningzentren an Hochschulen. OERinForm, Verbundprojekt der AMH e.V.. PDF | BibTeX | RIS | URL |