Aktuelle Publikationen

Aktuelle Beiträge des Bereichs Rezeptions- und Wirkungsforschung in Fachzeitschriften (Auswahl)
Küchler, C., Stoll, A. & Ziegele, M. (2022). Gender-Related Differences in Online Comment Sections: Findings From a Large-Scale Content Analysis of Commenting Behavior. Social Science Computer Review, 0(0), 1-20. https://doi.org/10.1177/08944393211052042
Naab, T. K., Naab, T. & Brandmeier, J. (2021). Uncivil user comments increase users’ intention to engage in corrective actions and their support for authoritative restrictive actions. Journalism & Mass Communication Quarterly, 98(2), 566-588. https://doi.org/10.1177/1077699019886586
Blessing, J. N., Habermeyer, T., & Claus, V. (2021). Natürlich, motivierend, ohne Filter? Eine qualitative Befragung zu der Nutzung des Hashtags ‚Fitspiration‘ auf Instagram und der Körperwahrnehmung junger Männer. kommunikation.medien, 13. doi: 10.25598/JKM/2021-13.5
Riedl, M., Naab, T. K., Masullo, G. M., Jost, P. & Ziegele, M. (2021). Who is responsible for interventions against problematic comments? Comparing user attitudes in Germany and the United States. Policy & Internet. https://doi.org/10.1002/poi3.257