Perspektiven auf die römische Hafenstadt Ostia Gedenkveranstaltung zu Ehren von Dr. Hanna Stöger / Perspectives on the Roman port city of Ostia Memorial lectures in honour of Dr. Hanna Stöger

30. April 2019, 17.30–19.00, Hörsaal III Gebäude C

Gefördert durch die Gesellschaft der Freunde der Universität Augsburg.

Im Rahmen des Altertumswissenschaftlichen Kolloquiums sowie des Kunst-und Kulturgeschichte Kolloquiums lud die Klassische Archäologie der Universität Augsburg Kolleg*innen und Studierende zu einem Vortragsabend in Erinnerung an Dr. Hanna Stöger ein.

Together with Classical Studies and History of Arts & Cultural History, the Classical Archaeology department of the University of Augsburg invited colleagues and students to an evening of lectures in honour of Dr. Hanna Stöger.

Dr. Hanna Stöger (1957–2018) untersuchte ihren Forschungsschwerpunkt – die antike Hafenstadt Ostia – mit innovativen Ansätzen und digitalen Methoden. Nach ihrer Dissertation „Rethinking Ostia: a spatial enquiry into the urban society of Rome's imperial port-town” (Universität Leiden 2011) ging sie als wissenschaftliche Mitarbeiterin der Klassischen Archäologie Augsburg Fragen der Mobilität, Nachbarschaften und räumlichen Bezüge in Ostia nach.

Dr. Hanna Stöger’s research on the ancient port city of Ostia made innovative use of new theories on urbanism and digital methods. After her dissertation “Rethinking Ostia: a spatial enquiry into the urban society of Rome's imperial port-town” (Leiden University 2011) she continued her research as assistant professor in Classical Archaeology in Augsburg on mobility, neighborhoods, and spatial relations in Ostia.

Würdigungen durch Prodekan Prof. Dr. Gregor Weber (Philologisch-Historische Fakultät), Prof. Dr. Natascha Sojc (Klassische Archäologie) und Studierende der Kunst- und Kulturgeschichte.

Contributions by Vice-dean Prof. Dr. Gregor Weber (Faculty of Philology and History), Prof. Dr. Natascha Sojc (Classical Archaeology) and students of History of Arts & Cultural History.

• Prof. Dr. Janet DeLaine (Oxford): Street Plaques and other Signs at Ostia
  • Dr. Mark Locicero (Toronto): The Waters of Ostia: Exploring Roman Sustainability
  • Prof. Dr. Till Sonnemann (Bamberg): Mit Herz und Expertise – die Ostia Geländekampagne von 2015